Manipularea electorală (1)


Acest articol este partea 1 din totalul de 5 din seria Manipularea electorală

În „Logica manipulării politice”, Ștefan Stănciugelu ne prezintă 10 reguli ale strategiei de manipulare. Și când te gândești că face referire la cele zece reguli de purtare a războiului ale lui Sun Tzu în Arta Războiului, chiar ești nevoit săi dai dreptate lui Eminescu: „Toate-s vechi și nouă toate…” Deși…

...

Manipularea electorală (2)


Acest articol este partea 2 din totalul de 5 din seria Manipularea electorală

Comunicare – dezinformare – manipulare Dintotdeauna, comunicarea a fost o acțiune de influențare, deoarece orice act de comunicare transmite o fațetă a unei idei/situații/fenomen către un Receptor. Așa a ajuns Mucchielli la: Există o influență a acțiunilor de comunicare cu Scop declarat, dar o altă influență a acțiunilor de comunicare…

...

Manipularea electorală (3)


Acest articol este partea 3 din totalul de 5 din seria Manipularea electorală

Propaganda Definiții Latina, limbă moartă, iată că ne-a lăsat cuvintele propagare și propagate cu sensul de „a răspândi” sau „a cultiva”. de asemenea, istoria reține că acțiunea de răspândire a unei informații cu un anume scop, a aparținut Bisericii romano-catolice, în 1623, odată cu instituirea acestui termen latin – propaganda…

...

Manipularea electorală (4)


Acest articol este partea 4 din totalul de 5 din seria Manipularea electorală

Tehnici ale propagandei Propaganda politică împrumută tehnici ale publicității comerciale. E ușor de văzut asta la campaniile electorale de tip american: parade politice, muzicanți, fete frumoase, pancarde, altfel spus, un tip gălăgios de reclamă. Desconsiderând electoratul, propaganda răspunde scurt fie la întrebări posibile ale votanților, fie la întrebări create chiar…

...

Manipularea electorală (5)


Acest articol este partea 5 din totalul de 5 din seria Manipularea electorală

Discursul persuasiv E momentul să vedem mai îndeaproape ce-i cu persuasiunea folosită în discursul politic ce umple ecranele televizoarelor, în special în campaniile electorale, dar nu numai… Cu o precizare necesară: discursul persuasiv nu este apanajul politicienilor! Orice fenomen de informare publică din partea unei instituții sau a unui individ…

...