O comparație contextuală: leadership și management

0
(0)

Mda… Limba engleză face ravagii… Și preluăm orbește termeni, fără a le aprofunda semnificațiile. Nu suntem atenți la sensurile subtile ce fac diferența. Este de notorietate faptul că agresiunea cu care factorul politic intervine în economie (cel puțin în cea de stat, atât cât mai este ea), dar și în administrație a dus la umplerea schemelor de personal cu tot felul de politruci fără nici un fel de pregătire. Și-n disperarea lor de a se valida măcar verbal, își umplu discursul cu termeni specifici unei noi limbi de lemn cu tente englezești la modă.

Să vorbim azi despre doi astfel de termeni: leadership și management. În limitata înțelegere politrucă, aceste cuvinte sunt confundate și folosite alandála, în speranța că folosindu-le (mai des decât se cuvine) un public (naiv) va fi impresionat. Să le luăm ușor…

Managerii pot fi lideri, iar liderii pot fi manageri, dar atunci când ajungem să le comparăm, există diferențe semnificative între aceste două roluri. Liderii pot avea sau nu autoritate administrativă, dar ei găsesc întotdeauna o modalitate de a-i împinge pe oameni înainte – pentru a-i duce acolo unde ar trebui. Pe de altă parte, managerii direcționează angajații în privința a ceea ce trebuie să facă și cum să o facă. Ei mențin afacerea funcționând ca o mașină bine unsă. Pentru o companie, un director care să fie și lider ar însemna idealul. Altfel, un director care să urmeze calea indicată de un lider din preajma sa ar fi (aproape) la fel de bine…

Ce este un Lider?

Liderii își prezintă și își împărtășesc viziunea pentru a-i inspira pe oamenii din preajmă. Ei sunt mânați de pasiune. Nu le pasă de un pic de haos și de lipsa de structură. Liderii tind să:

  • schimbă așteptările și stările de spirit ale clienților;
  • rezolvare o problemă cu întârziere, astfel încât să poată înțelege mai bine cauzele acesteia;
  • acorde atenție comportamentului etic;
  • stabilească obiective bazate pe dorințe;
  • înțeleagă și să vizualizeze scopul și valoarea muncii;
  • folosească empatia și intuiția pentru a relaționa cu oamenii.

Ce este un Manager?

Managerii protejează structura unei organizații. Ei controlează modul în care funcționează locul de muncă și ating echilibrul corect de putere. Ei cred în persistență și muncă asiduă – în a-și sufleca mânecile și a trece la treabă. Managerii tind să:

  • construiască competența în angajați;
  • aibă o minte analitică;
  • caute control și stabilitate;
  • rezolve rapid problemele (chiar dacă nu înțeleg semnificația unei probleme);
  • stabilească obiective bazate pe cultura și istoria companiei;
  • facă o abordare tactică pentru a îndeplini sarcinile în timp util.

Leadership vs. Management: diferențele principalele

Leadership-ul este ceea ce împinge o companie înainte pentru a atinge obiectivele și pentru a reuși, iar managementul este ceea ce menține o companie în stare de funcționare, ca o mașină. O organizație are nevoie de ambele roluri, și cunoașterea diferențelor distincte dintre ele ne ajută să obținem echilibrul corect.

Motivare

Cea mai mare diferență dintre leadership și management este motivarea, care este ilustrată cel mai bine în modul în care fiecare tip de persoană își stabilește obiectivele. Liderii își stabilesc obiective bazate pe modelarea ideilor în loc să reacționeze la cerere. Managerii își stabilesc obiective mai simple și practice, bazate pe istoric și prognoză.

Un lider poate stabili un obiectiv pentru crearea sau îmbunătățirea unui produs care să răspundă nevoilor clienților, chiar dacă clienții nu își dau încă seama că au aceste nevoi. Acest tip de obiectiv este mai puțin previzibil și de încredere decât obiectivul unui manager, dar asumarea riscului înseamnă că există potențial uriaș de creștere.

Un manager poate stabili un obiectiv pentru a avea o anumită cantitate de produs disponibilă într-un anumit magazin până la o dată stabilită pentru a satisface cererea clienților. Este posibil ca acest tip de obiectiv să nu îndeplinească și un obiectiv mai riscant care apare, dar realizarea acestei tentative poate însemna flux de numerar garantat.

Risc

Liderii caută în mod intenționat riscul și pericolul, în timp ce managerii muncesc din greu pentru minimizarea acestora. Liderii preferă creșterea durerilor provocate de stagnare sau tradiție, mai ales în perspectiva unei potențiale recompense ulterioare, sau în alt loc. Managerii nu văd nimic altceva decât pericolul pe care îl prezintă riscul – nu observă oportunitățile precum liderii. Asta nu înseamnă că managerii sunt mai răi decât liderii; companiile trebuie să echilibreze riscul și fiabilitatea pentru o creștere durabilă.

Sarcini de lucru

Liderii sunt adesea mai creativi decât simplii manageri. Conducerea are o abordare imaginativă mai degrabă decât una clinică. Managerii au o gestionare mai ușoară a timpului în muncă banală, cum ar fi sarcinile administrative și cele analitice, decât liderii; liderii pot părea alergici la acel tip de muncă.

Influența

Există diferite tipuri de influență atunci când vine vorba de leadership și management. Un lider poate influența ceea ce își dorește un client, venind cu idei și soluții noi. Aceștia așteaptă să vadă cum răspunde publicul și dacă acesta răspunde bine, sapă mai adânc pentru a rotunji opțiunile și a oferi ceea ce este mai bun pentru client.

Tipul de influență pe care îl are un manager este mai manipulabil (deși nu neaparat într-un mod rău). Acesta poate influența deciziile pe care oamenii le iau, prin încadrarea alegerilor, indicând punctul corect. Managerii sunt capabili să conducă în mod inconștient oameni – angajați sau clienți – pentru a face alegerea pe care managerul vrea să o facă.

De exemplu, atunci când doriți să cumpărați software, veți alege dintre pachete cu niveluri. Pachetul de mijloc este de obicei evidențiat într-un fel. Clientului îi place pentru că oferă cea mai bună valoare pentru banii lor. De asemenea, este cea mai bună opțiune pentru companie. Costul este mai mare decât cel mai ieftin pachet, iar abonații sunt mai susceptibili să respecte acest lucru decât opțiunea de preț. Clientul crede că face alegerea, dar compania i-a condus direct la aceasta.

Combinarea leadershipului și managementului într-o companie

Nu e obligatoriu ca liderii să urce treptat în ierarhie pentru a deveni manageri – structura puterii nu coincide întotdeauna cu liderii buni. În acest sens, puteți avea lideri care nu se mișcă în carieră și manageri la nivel înalt care nu au abilități de lider. Este în regulă, atâta timp cât aveți ambele roluri în companie și dacă liderilor li se oferă multă libertate pentru a face diferența. Iată deci cum să construiți o companie care să aibă parte de leadership și management în mod egal.

Oferiți instruire adecvată pentru leadershi și management

Întrucât managementul se bazează atât de mult pe structură, procesare și desfășurare a lucrurilor într-un anumit mod, este mult mai ușor să instruiești pe cineva să fie manager decât să fie lider. Leadershipul este mai mult o calitate înnăscută, decât managementul. Este posibil să înveți și să îmbunătățești unele aspecte ale leadershipului, dar, în cea mai mare parte, oamenii sunt în mod inerent lideri (sau nu) și poate nici nu știu cât de pricepuți sunt la conducere până când nu văd cum îi influențează în mod natural pe ceilalți. Acestea fiind spuse, abilitățile de leadership se pot dezvolta de-a lungul timpului prin experiență și practică și chiar printr-o auto-dezvoltare intenționată, cum ar fi cursuri de formare în leadership.

Clarificați scopul fiecărui angajat

După ce (sau înainte de a) li se spune angajaților ce se așteaptă de la ei și de a-i învăța cum să facă, trebuie să li se explice de ce îndeplinesc anumite funcții. Care este scopul rolului lor? Ce adaugă ei companiei?

Arătați că întotdeauna, obiectivul este progresul

Puteți ilustra că progresul continuu este obiectivul principal al companiei atunci când afacerea merge bine și chiar și când ceva nu merge bine. De exemplu, odată ce obiectivele sunt trimestrial atinse, creați noi obiective până la momentul demarării muncii pentru obiectivele obișnuite ale trimestrului următor. Sau, poate, ceva nu a reușit. Managerii sunt excelenți în a face următorul pas realist înainte, dar, de asemenea, întrebați-vă și echipa care sunt lecțiile învățate ale acelui eșec.

Creați un mediu de lucru acceptabil

Într-o atmosferă de lucru deschisă, angajații au impresia că este în regulă să se apropie de persoane cu idei diferite. Este posibil să fi descoperit o modalitate de a-și face treaba mai bine sau ar putea avea o sugestie pentru îmbunătățirea unui proces. Sau pot să se întrebe de ce există anumite reguli, caz în care managementul ar trebui să ia în considerare dacă o regulă ar trebui să fie dură și rapidă sau să aibă o orientare mai flexibilă.

Stabiliți un sistem pentru aplicarea ideilor noi

Simpla culegere de idei nu este suficientă. Ar trebui să existe un proces pentru adăugarea de idei noi într-un mix, una sau două simultan, care trec printr-o fază de încercare, înainte de a deveni o parte permanentă a proceselor. Trebuie luate în considerare riscurile, chiar dacă sunt supra-estimate, în timp ce restul companiei funcționează ca de obicei.

Regândiți leadershipul și stilurile de comunicare ale managementului

Un manager îi spune unui angajat că a făcut o treabă grozavă spunând: „Bună treabă!”. Un lider adaugă mai multă personalizare și emoție. De exemplu, „Extraordinar! Pot oricând conta pe tine!”. Înainte de a trimite un e-mail, mai trebuie un minut suplimentar pentru a-l revizui rapid și pentru a-l însufleți.

Modul în care liderii pot influența managementul fără a-și depăși limitele

De obicei, liderilor nu le pasă de control și de organizare, dar managerilor da. Managerii se pot simți amenințați de lideri – chiar și de lideri care pot avea un impact pozitiv asupra afacerii – deoarece dezordinea va veni, obligatoriu. Managerii pot considera, de asemenea, că nivelul lor de autoritate este provocat atunci când apare și e abordată o idee provocatoare.

În timp ce liderii se concentrează pe riscuri și schimbări, acestea trebuie comunicate în mod corespunzător conducerii, astfel încât să poată fi acordată aprobarea pentru a merge mai departe. Rezultatul potențial poate fi încadrat într-un mod în care managerul să poată înțelege și analiza. De exemplu, un lider poate spune: „Dacă încercăm XYZ, există posibilitatea să vedem acest procent de creștere. Iată un exemplu de concurent care a făcut ceva similar și modul în care a beneficiat.”

Gânduri finale privind leadershipul și managementul

În timp ce logica și strategia sunt necesare, creativitatea și inventivitatea pot fi considerate mai importante și ar trebui să li se permită existența și creșterea. În același timp, o companie condusă exclusiv de creativitate și imaginație nu are structura necesară pentru analiză și operare. Când veți putea avea lideri și manageri care lucrează împreună, veți crește productivitatea, veți îmbunătăți comunicarea, veți dezvolta relații mai bune și veți stimula locul de muncă în general.

Cum apreciați acest articol?

Eu îl consider de 5 ⭐️ (altfel nu-l scriam). Tu?

Total voturi: 0 :: Media evaluării: 0

Fără voturi, încă! Fii primul la evaluarea acestui articol.

Dacă ați găsit acest articol util...

Urmăriți-mă pe social media!

Regret dacă acest articol nu v-a fost util!

Permiteți-mi să-l îmbunătățesc!

Spuneți-mi cum pot îmbunătăți acest articol?




Lasă o urmă a trecerii tale pe aici. Un comentariu e binevenit!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.