Google și procesul de filtrare a Informației

Pe fluxurile de știri a mai apărut una: „Cea mai importantă schimbare din ultimii ani privind motorul de căutare al Google”…

Aflăm de aici că marele Google mai schimbă o dată (a câta oară?) „algoritmul de căutare în încercarea de a se lupta cu ştirile false”. De fapt, așa cum se spune în paragraful imediat următor,  „Gigantul american îşi va schimba modul în care afişează căutările astfel încât «să ajute paginile cu conţinut de calitate să urce în clasamentul rezultatelor şi cele care propagă ştiri false să apară mai jos», a anunţat un reprezentant al companiei pe blogul Google”, nu motorul de căutare este modificat! Se modifică ordinea de afișare a rezultatelor căutării! Practic se modifică modalitatea de filtrare a informației! Și este obligatoriu să înțelegem această diferență dintre căutare și filtrare a afișării!

Și-aici, e deja un lucru incorect! Să oferi publicului informație filtrată pe baza unor algoritmi de filtrare proprii în loc de a oferi informația așa cum o găsești pe Internet, ei bine, așa ceva se numește manipulare! Și-n acest context, trebuie văzute ideile prezentate în seria de articole „Libertatea și viitorul internetului”.

Mai mult, pentru a duce lucrurile la alt nivel, Google mai face ceva: va oferi oricărui utilizator un sistem de etichetare. Altfel spus, fiecare va cataloga o știre, un site, un articol pe baza propriilor păreri, mai mult sau mai puțin avizate. Desigur că nu trebuie să ne facem iluzii că orice opinie va fi luată în considerare de Google!

Pentru a duce lupta împotriva ştirilor false şi pentru promovarea jurnalismului de calitate, Google implementează un sistem de etichetare a ştirilor false, numit Fact Check (care vine probabil de la „fact checking”). Google va servi în deschiderea listei cu rezultate un panou Fact Checker, conţinând informaţii extrase din site-uri recunoscute pentru publicarea de informaţii verificate şi demascarea ştirilor false. Noua funcţie nu va elimina distribuirea ştirilor false şi jignitoare din Google. În schimb, compania încearcă să educe mai bine utilizatorii cu privire la sursele de informare pe pare le folosesc.

Sintetizând, Google își continuă procesul de manipulare a publicului prin metode de filtrare tot mai sofisticate a informațiilor, încercând astfel să înlocuiască filtrarea pe care ar trebui să o facă fiecare dintre noi, „folosind ceea ce avem între urechi”…

 

One thought on “Google și procesul de filtrare a Informației

  1. Magda 27 aprilie 2017 at 10:40

    Deh! Când lași tehnologia să facă TREABA în locul tău, ceea ce avem între urechi e folosit la ALTCEVA, sau pur și simplu te lași lejer manipulat, crezând că oricum nu ai ce face…”ca toată lumea” , ori că  nu e așa grav, până când realizezi că ai fost FĂCUT de un motor de căutare în spatele căruia, se află cineva care și-a folosit din plin materia cenușie, pentru așa ceva !

     

Lasă un răspuns

Denumire
Email
Pagină web

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.