Intimitatea devine tot mai greu de obținut

Așa cum încet-încet ne obișnuit deja, activitățile și obiceiurile personale pe devin tot mai supravegheate…

Micro-cipurile vor pătrunde în cele mai puțin așteptate aspecte ale individului. Fie și atunci când e vorba de aspectele nesănătoase ale vieții, așa cum e fumatul, mai ales în condițiile inventării dispozitivelor „electronice” de fumat, care, așa cum susține Philip Morris,

Prin încălzirea tutunului în loc de a-l arde, compania spune că dispozitivul, cunoscut sub numele de iQOS, evită să supună fumătorii la aceleași niveluri de substanțe cancerigene și alte substanțe toxice găsite într-o țigară obișnuită. Compania a cheltuit peste 3 miliarde de dolari dezvoltând noi platforme de fumat precum iQOS. Ca parte a acestei inițiative, Philip Morris a publicat rezultate științifice ample, bazate în parte pe studii clinice.

 

Dincolo de faptul că apar pe Internet tot felul de acuze conform cărora, în realitate, noxele acestei noi modalități de a fuma sunt superioare țigaretei clasice, vorbim acum doar de „colectarea datelor” despre folosirea acestor dispozitive și implicit despre obiceiurile utilizatorilor. Și problema rezidă în aceea că, la achiziționarea acestor dispozitive nu li se comunică în mod transparent clienților aceste aspecte.

Playtech.ro ne spune că:

Pentru că un aparat iQOS nu vine la pachet cu conectivitate la internet, datele respective nu ajung în timp real pe serverele celor de la Philip Morris.

În schimb, gigantul din domeniul tabacului intră în posesia lor în momentul în care un aparat se întoarce în service. Oficialii companiei nu au negat utilizarea respectivului microcontroller, dar au afirmat că informațiile înregistrate sunt folosite doar pentru remedierea mai eficientă a problemelor întâmpinate cu aparatul.

Cu alte cuvinte, deși volumul de informații acumulate este foarte mare, cei de la Philips Morris au spus că sunt folosite doar pentru diagnosticarea mai rapidă a unor eventuale defecțiuni.

Orice cumpărător de iQOS își dă datele personale celui care i-a vândut aparatul, iar Philip Morris și-a creat deja o bază de date cu utilizatorii noului său gadget. Printr-un software care preia ulterior datele din aparat, conglomeratul multinațional îți poate crea un profil detaliat de fumător și poate folosi acele informații pentru a-ți promova mai eficient alte produse.

Cât de în regulă este această practică?

Evaluare cititori
[Total: 0 Media: 0]

Lasă un răspuns