Propaganda neagră – contribuția la victoria electorală a PSD în 2016

Dincolo de absenteismul masiv și de lipsa ofertei alternative (astea sunt alte subiecte și alte discuții), o contribuție importantă la victoria PSD-ului în alegerile generale din Decembrie 2016 a fost adusă de strategii elaborate în laboratoarele unor experți în manipulare. E vorba de niște așa numiți „experți în comunicare” angajați de Liviu Dragnea pentru PSD, conform articolului  „Soroșismul”, inventat în laborator….

Astfel, aflăm că sloganul electoral aparent atât de pozitiv „Îndrăznește să crezi în România” a fost doar o creație a unor lefegii sau mercenari care nu au  care n-au nimic de-a face cu această țară în afara faptului că cineva de-aici s-a gândit să-i plătească pentru a păcăli o anumită parte a electoratului de-aici.

Cine sunt acești „experți în comunicare”? E vorba despre Moshe Klughaft și Sefi Shaked, așa cum de altfel reliefează The Jerusalem Post în articolul Israeli strategists…

S-a mai scris despre aceste lucruri… Nu e cazul să insistăm. Ceea ce merită însă subliniat sunt următoarele două aspecte:

  1. folosirea tot mai frecventă pe plan global a unor mercenari în diversele domenii, de războaie purtate cu armate particulare, până la (iată!), politică…
  2. necesitatea ca fiecare dintre noi să fim cât mai informați, pentru a face față propagandei și manipulăritor tot mai sofisticate la care suntem supuși.

Așa ajungem la o concluzie simplă: informarea permanentă nu mai e doar o opțiune, în actualele împrejurări ea devenind o obligație a fiecăruia dintre noi…

Evaluare cititori
[Total: 0 Media: 0]

4 thoughts on “Propaganda neagră – contribuția la victoria electorală a PSD în 2016

  1. Magda 15 februarie 2017 at 11:44

    Deh!
    Fiecare vrea să câștige CAPITAL de imagine, prin atenția și credibilitatea îndreptată numai asupra lui, lăsând  în derizoriu partea ”adversă” (până la un punct)…iar că Soroș, plus fundația lui a HRĂNIT și de-o parte, și de cealaltă parte a politicului ori a presei românești, e o certitudine!
    Singura diferență…unii au fost ”mânjiți” cu mai mult gem șoroit, decât ceilalți!wink
    În al doilea rând, broasca hidoasă de Soroș, chiar există și MANIPULEAZĂ!yell

  2. Magda 15 februarie 2017 at 12:31

    Și, nu în ultimul rând…. JIDAN LA JIDAN SĂ-ȘI SCOATĂ OCHII?
    Chiar și pentru BANI?tongue-out

  3. Magda 15 februarie 2017 at 19:41

    UnCheșule!
    Că tot vorbești de MANIPULARE, mi-a atras atenția articolul D-nei Simona Popescu, care scrie BINE (în general), dar și în articolul de față, arătând o posibilă deturnare de la manipulare, prin nașterea unui fenomen: 
    Fenomenul „Piaţa Victoriei”, o bombă cu efecte perverse

    (…)De fapt, un lucru minunat se întâmplă. Asistăm la formarea unei noi generaţii conştiente.
    Din războiul crunt între două sisteme de corupţie, cel românesc pe care-l ştim deja şi cel mai discret, dar mai păgubos, promovat de multinaţionale, se naşte o generaţie de români care le vor refuza pe amândouă.
    Tineri, până acum total dezinteresaţi de ţara lor, cu mintea mai mult la globalizare şi la ”valorile” acesteia, au ajuns să cânte imnul naţional şi să fluture cu mândrie steagul tricolor.
    Au început să capete conştiinţa că sunt români, că le pasă ce se întâmplă şi nu vor să mai plece din ţară.
    Şi-au dat seama că părinţii şi bunicii lor, care scandează la Cotroceni, au acceptat corupţia pentru a putea să-i crească pe ei şi să-i facă oamenii care sunt acum.
    Şi că, printr-o stranie ironie a sorţii, ei le plătesc pensiile majorate celor din faţa Cotroceniului, nu Dragnea sau PSD.

    Nu va trece mult timp şi tinerii protestatari incitaţi acum poate de Iohannis sau multinaţionale, dar deja conştienţi că sunt români în primul rând, vor descoperi capcanele globalizării şi vor avea inteligenţa şi forţa de a-şi apăra drepturile şi identitatea lor de oameni liberi.
    În mod sigur, printre cei aflaţi în piaţă se află mugurii unui nou capitalism românesc, mai curat şi real aducător de prosperitate. Bomba aruncată va avea efecte perverse!
    Cei ce cred că profită de mânia tinerilor se înşală amarnic crezând că s-au folosit de ei pentru a-şi atinge scopurile.
    Şi pesediştii vor pierde, generaţia lor de votanţi se stinge din viaţă, iar urmaşul PCR dacă nu se va deschide către viitor va împărtăşi aceeaşi soartă cu a nucleului său dur.”

    Mai multe, pe http://www.cotidianul.ro/fenomenul-piata-victoriei-o-bomba-cu-efecte-perverse-296241/

  4. Magda 15 februarie 2017 at 19:59

    După cum, tot vorbindu-se despre Noam Chomsky, să amintim (chiar dacă a nu știu câta oară….foot-in-mouth ”Cele zece strategii de manipulare”:

    Cunoscutul politolog, filozof si lingvist nord-american Noam Chomsky, profesor emerit la  Masssachusetts Institute of Technology  a stabilit lista celor “zece strategii de manipulare” prin mediile de informare in masa.
     
    Pentru Chomsky “libertatea de exprimare este mai importanta decat orice versiune a faptelor sustinuta de ordinea stabilita, oricare ar fi raportul pe care aceasta il intretine cu adevarul faptelor in sine”; Chomsky evoca diferitele tehnici de manipulare si in primul rand – strategia diversiunii.
    1.  STRATEGIA DIVERSIUNII: Strategia diversiunii consista in deturnarea atentiei publicului de la problemele importante si de la schimbarile hotarate de elitele politice si economice, printr-un potop continuu de distractii si de informatii neinsemnate.
    Chomsky  analizeaza diferitele tehnici de spalare a creierului, pe care o indura poporul nostru. “ A distrage in permanenta atentia publicului, departe de adevaratele probleme sociale, captivata de subiecte fara importanta adevarata. A tine mereu publicul ocupat, ocupat, ocupat, fara niciun timp de gandire” scrie Chomsky;
    2.  STATEGIA A DOUA: A cauza probleme si, apoi, a oferi solutii: aceasta metoda se mai numeste si “problema –reactie-solutie” si deriva din principiul Hegelianteza, antiteza si sinteza”. 
    La inceput se creeaza problema sau “situatia, prevazuta pentru a suscita o anume reactie a publicului, PENTRU CA TOCMAI ACESTA SA CEARA masurile mai dinainte stabilite pentru a fi acceptate .
    De exemplu: DEZVOLTAREA INTENTIONATA A VIOLENTEI URBANE sau  sau ORGANIZAREA DE ATENTATE SANGEROASE pentru ca publicul sa ceara legi represive, in detrimetul libertatii.
    3. STRATEGIA ”ÎN DEGRADEU “: pentru ca publicul sa accepte o masura inacceptabila este de ajuns sa fie aplicata in mod  progresiv, in “degradeu”, pe o durata de 10 ani.
    In acest fel, au fost impuse conditii sociale si economice absolute noi din 1980 incoace.
    Somaj masiv, imigratie-invazie, precaritate, flexibilitate, delocalizari, salarii care nu mai asigura un venit decent, iata schimbarile care ar fi provocat o revolutie daca ar fi fost aplicate in mod brutal;
    SUNĂ CUNOSCUT?!
    4.  STRATEGIA CU ACȚIUNI CU DATE DIFERITE: o alta maniera de a obliga publicul sa accepte o hotarare nepopulara este de a o prezenta ca “dureroasa, dar necesara , obtinand acordul publicului in prezent pentru aplicarea ei in viitor.
    Este mult mai usoara acceptarea unui sacrificiu viitor decat al unuia apropiat.
    In primul rand, pentru ca efortul nu este imediat, apoi, pentru ca publicul are mereu tendinta de a nadajdui ca “totul va merge mai bine maine”, si ca sacrificiul cerut va putea fi evitat.
    In fine, aceasta maniera lasa publicului timp pentru a se obisnui cu ideea schimbarii, pe care o va accepta cu resemnare la momentul venit.
    Exemplu recent: trecerea la Euro si pierderea suveranitatii monetare si economice, acceptate de tarile europene intre 1992-1995 si aplicate pana in prezent.
    5.  A SE ADRESA PUBLICULUI, CA UNOR COPII MICI: cea mai mare parte a adresarilor destinate marelui public folosesc discursuri, argumente, personaje si un ton absolut copilaresti,  aproape debile, ca si cum spectatorul ar fi un copil mic, de 12 ani, sau un handicapat mintal.
    De ce oare? “Daca ne adresam unei persoane ca si cum ar vea 12 ani, atunci acesta, prin sugestabilitate si cu o oarecare probabilitate, va avea un raspuns sau o reactie tot atat de lipsita de simt critic ca al unui copil de 12 ani”, analizeaza Chomsky;
    6.  A FACE APEL MAI MULT LA PARTEA EMOȚIONALĂ, DECÂT LA GÂNDIRE: este o tehnica clasica pentru a opri analiza rationala si, deci, simtul critic al oamenilor. In plus, folosirea emotionalului deschide accesul la subconstient, pentru implantarea anumitor idei, dorinte, spaime, pulsatii sau comportamente;
    7.  MENȚINEREA POPORULUI ÎN NEȘTIINȚĂ ȘI PROSTIE: a face in asa fel ca poporul sa nu inteleaga tehnologiile si metodele folosite pentru controlarea si robirea lui.
    Calitatea educatiei data claselor inferioare trebuie sa fie cat mai slaba, incat prapastia de nestiinta care separa clasele de jos de cele de sus, sa fie si sa ramana de neinteles de catre cele dintai.
    8.  A ÎNCURAJA PUBLICUL SĂ SE COMPLACĂ ÎN MEDIOCRITATE: a incuraja publicul sa creada ca e “bine” sa fi prost, vulgar si incult. A-l indopa cu seriale americane si emisiuni de tele-realitate , niste tampenii monstruoase;
    9.  A ÎNLOCUI REVOLTA, CU ÎNVINOVĂȚIREA: a face omul sa creada ca numai el singur este vinovat de propria-i nenorocire, din cauza unei inteligente insuficiente sau a capacitatilor si eforturilor necorespunzatoare. Astfel, in loc sa se ridice impotriva sistemului, individul se sub-estimeaza si se invinovateste, ceea ce creaza o stare depresiva, avand ca efect abtinerea de la actiune.
    Si, fara actiune, nu exista  revolutie!
    10.           A CUNOAȘTE OAMENII, MAI BINE DECÂT SE CUNOSC EI ÎNȘIȘI: In ultimii 50 de ani, progresele fulgeratoare ale stiintei au sapat o prapastie crescanda intre cunostintele publicului si acelea detinute si folosite de elitele conducatoare.
    Multumita biologiei, neurobiologiei si psihologiei aplicate, “sistemul” a ajuns la cunoasterea avansata a fapturii omenesti, fizic si psihic.
    Sistemul cunoaste individul mediu mai bine decat el insusi. Aceasta inseamna ca, in majoritatea cazurilor, sistemul detine un control mai mare si o putere mai importanta asupra oamenilor decat ei insisi.

Lasă un răspuns

Denumire
Email
Pagină web

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.